Una seixantena de persones signen el Manifest de Suport

Avui, davant del monument que recorda el bombardeig feixista al Liceu Escolar el 1939 s’ha presentat una plataforma àmplia de suport a la candidatura de la CUP a Lleida composada per una seixantena de lleidatanes i lleidatans.

Entre la seixantena dels signants històrics de l’independentisme com Pere Culleré o Mercè Ciutat, activistes culturals com Josep Torres, l’il·lustrador Maties Tolsa, l’activista saharaui Cafia Alisalem, els professors Ramon Usall o Xavier Saez, la tècnica de museus Marga del Campo o l’activista Joan Miquel Ballesté.

La iniciativa s'ha presentat aquest matí al mitjans de comunicació amb un manifest titulat “una lleida cap a l’esquerra, que construeixi pais” on s’aposta per una ciutat feminista, ecologista, que garanteixi el dret a l’habitatge, que situï la societat civil i la cultura en el centre de les grans transformacions, una Lleida on els serveis públics siguin de totes i no d’empreses privades, una Lleida amb memòria i compromesa amb la llibertat dels Països Catalans

La politòloga Mercè Cortina, acompanyada de l’advocada i número 2 de la llista, Esther Sancho, han defensat la necessitat d’una veu diferent a la Paeria, una veu crítica, constructiva, honrada i sense complexos. Que sigui perseverant, responsable i compromesa amb els moviments socials. Còmplice del teixit associatiu i capaç de posar la ciutat en el marc de referència dels Països Catalans, treballant per assolir la llibertat del nostre poble tant com la justícia social i la igualtat.