Sr. Sàez, no ens alimenten molles, volem el pa sencer

Pau Juvillà, membre de la CUP Lleida

A mesura que s'acosten les eleccions municipals s'incrementen de manera exponencial les inauguracions, reinauguracions, visites i bàsicament les promeses. El dilluns 29 de gener a l'Ateneu Popular de Ponent el Sr. Sàez en va realitzar unes quantes, potser la més significativa, la del centre d'interpretació del 1707 a l'edifici del Roser.

Cal recordar que ha estat només la Iniciativa Ciutadana Salvem el Roser i el Casal Independentista Ocell Negre els qui han dut, durant aquests 4 anys de govern del tripartit, la veu contrària a la instal·lació d'un hotel de luxe en l'històric edifici que fins ara és de totes les lleidatanes i els lleidatans. La CUP hi hem donat suport, no com d'altres partits suposadament d'esquerres, que han ignorat les més de 2.500 signatures presentades a la Paeria.  Ara el Sr. Sàez ens promet les molles del que no ha estat capaç de complir durant els 3 anys i mig anteriors, promesa que a nosaltres ens sona a una fugida endavant de la cúpula d'un partit polític amb una base social majoritàriament contrària al projecte del parador. Això sona , com es diria vulgarment, a timo.  I és que creiem que el representant d'Esquerra no ha entès res, no ha entès que els lleidatans i lleidatanes no volem engrunes, no volem un pedaç a un despropòsit. Volem que el Roser continuï sent un espai de gaudiment per a tothom, que tot el Roser, com a símbol de la memòria col·lectiva dels màrtirs lleidatans del 1707, segueixi sent un espai públic i no un hotel de luxe per a uns quants.  Som molts i moltes els qui estem fermament convençuts que és possible que el Roser segueixi sent de tothom, i és per això que la CUP, com ja vam anunciar, presentarem un recurs al Jutjat Contenciós Administratiu contra la desafectació i renúncia del Roser. Hi convidem de manera franca i oberta a ERC i als altres partits que s'autoanomenen d'esquerres, a rectificar, a que s'hi sumin, aconseguirem que el Roser sigui per Lleida i compti amb un memorial perquè el que va succeir el 1707 no torni a passar.