Reprenem la proposta d’usos del Xalet Modernista dels Camps Elisis

La CUP reivindiquem la proposta que vam fer l'any 2017 mitjançant un procés participatiu ciutadà per decidir quins havien de ser els usos del Xalet modernista dels Camps Elisis.

La CUP volem que aquest sigui un espai públic amb un espai de concerts i d’oci familiar. Però sense deixar de banda que ha de ser un punt de trobada pel barri i la ciutat. I aquesta proposta surt amb la suma del resultat del procés de participació ciutadana que van dur a terme el 2017 i les noves idees que en sorgeixen de les jornades de debat que han dut a terme aquests mesos.

En la primera instància que registrem, la proposa és que el xalet dels Camps Elisis sigui un espai públic, de tothom, que no esdevingui, com ha estat en un passat, un espai privat on les veïnes i veïns només hi podien accedir per consumir, no per gaudir-ne.

Aquesta proposta es concreta en dues de diferents segons la temporada. Per una banda, durant l’estiu “Prenem els Camps Elisis”, que va encarada a fer ús no només de l’espai del Xalet sinó també del espais a l’entorn d’aquest, com podria ser la Glorieta.

Cicle     de concerts estiuencs a la fresca. Dins el Xalet o al seu entorn, a la Glorieta o en un escenari independent, depenent del format del grup convidat.

Aquest seria l'espai de programació durant els mesos d'estiu, de maig a setembre. Amb l’objectiu d’acostar la música de qualitat a tots els públics i fomentar la presència dels joves intèrprets i grups de l'escena catalana.

Tot plegat en horari de capvespre i nit (màxim fins a la 1 de la matinada). Concerts gratuïts i d'entrada lliure, i disposant el públic en tauletes al voltant de l'espai d'actuació.

Cicle d'espectacles de carrer per als capvespres.

Un cicle d'espectacles familiars i de teatre de carrer, una especialitat poc programada a la nostra ciutat, gratuïts i al voltant del propi equipament, aprofitant igualment la Glorieta i el seu entorn.

I, d'altra banda, la proposta d'hivern és “Vermuts al Xalet”. Aprofitant les poques hores de sol que ens brinda l'hivern lleidatà per ocupar els espais verds de la ciutat i gaudir dels caps de setmana i la cultura.

Vermuts culturals

Dissabtes i diumenges a partir de les 12h, amb programació musical i cultural per a tots els públics.

Una de les propostes que té el govern és una concessió de tot l'espai per a usos de restauració i/o culturals o bé una fórmula mixta amb un espai cultural de gestió municipal, però que obriran un diàleg amb tota la ciutadania. En relació amb la proposta de govern de fer una concessió de tot l’espai, la CUP ens hi oposem fermament en tant que creuen que el Xalet modernista ha de ser un espai per a la ciutadania.