Proposem la creació d'una regidoria dels PPCC

La CUP Lleida demana reforçar la capalital de Lleida amb la Franja

Avui hem desplegat el mapa dels Països Catalans davant la Paeria per tal que no s’oblidi, com ha fet aquests darrers 4 anys de la nació complerta, especialment de la franja de Ponent, i de la importància de la nostra ciutat en teixir-la.

Hem recordat els llaços que ens uneixen amb aquest territori amb la qual compartim, entre d’altres, una llengua, amb una legislació diferent en tots dos casos però amb un perill real de desaparició compartit.

A més, hem recordat que els llaços històrics entre aquest territori i la província de Lleida han estat sempre molt estrets a nivell social, econòmic i cultural. A tall d’exemple, la majoria dels seus habitants son usuaris/es de l’hospital universitari Arnau de Vilanova en base al Conveni Marc de col·laboració entre els respectius Departaments de Salut del 2015.

Una relació que es fa més estreta amb la presència d’estudiants a la Universitat de Lleida que, malgrat darrerament la Universitat de Saragossa hagi obert en els últims anys a Osca centres de titulacions que també ofereix la UdL, encara té un gens menyspreable 6,29% d’alumnes procedents de l’Aragó, en gran part de la Franja.

Es per això que proposem la creació d’una una regidoria  "que podria dependre d’una cartera mes amplia, que tingui com a àmbit de treball estrènyer llaços amb els Països Catalans la funció de la qual seria  teixir relacions amb la franja de Ponent i altres territoris de parla catalana, impulsar l'agermanament de la ciutat de Lleida amb Xàtiva i la participació del consistori lleidatà en la formació d'estructures organitzatives comunes de Fraga a Maó i de Salses a Guardamar."