Plantegem la creació d'un centre de dia a cada barri per millorar l'atenció de la gent gran

La CUP Lleida hem denunciat avui la deixadesa de l’equip de govern de la Paeria en l’atenció a la gent gran exemplaritzada amb el que havia de ser el centre de dia de Cap Pont que porta anys, malgrat promeses de diferents governs, sense posar-se en funcionament. Per això hem proposat avui millorar l’atenció a la gent gran de la ciutat amb la creació de centres de dia a cada barri de la ciutat.

Considerem que la Paeria no sols ha d'exigir a la Generalitat d’ampliar l’oferta de places geriàtriques públiques existents a Lleida, sinó que pot intervenir de forma directa amb l'habilitació i rehabilitació de locals municipals per destinar-los a centre de dia en tots els barris, així com dotant-los dels professionals necessaris per atendre les necessitats de suport a la nostra gent gran i depenent donant un suport real a les famílies i a les cuidadores.

I aquesta proposta cal lligar-la amb la de la municipalització del Servei d’Ajut a Domicili, que portem molt temps reivindicant i que considerm “clau” per reorientar el servei de cures de forma que tingui un abast molt més gran, amb perspectiva comunitària, feminista i lluny dels interessos del mercat. Cal dir que aquest servei està molt feminitzat i les condicions laborals són molt precàries, doncs està en mans de FCC que procura pel seu marge de benefici i només arriba a unes 800 llars en una ciutat de 140.000 habitants.

Segons el nostre cap de llista Ruben Cobo, "denunciem que l’atenció a les persones grans i les depenents es troba en mans privades i amb poques mesures de control o gestió per part de la Paeria. Proposem dignificar les cures i ficar la vida al centre: cuidar les que cuiden. Això requereix mesures com habilitar un centre de dia municipal a cada barri gestionat de forma directa per un servei públic de cures que integri també els serveis a domicili.”