Lleida surt al carrer en defensa del dret a l'habitatge i contra l'especulació

El dissabte 23 de desembre, seguint la convocatòria de l'Assemblea pel Dret a un Habitatge Digne, centenars de persones es van manifestar pels carrers de Lleida reclamant el dret a un habitatge digne i protestant contra l'especulació, consentida i en determinades ocasions incentivada pels responsables polítics del municipi. La marxa es va iniciar a la Plaça Víctor Siurana i es va cloure a la Plaça Paeria, després de recórrer la Rambla d'Aragó i l'eix comercial de la ciutat.

La manifestació anava encapçalada per una pancarta amb el lema "Volem un casa per viure, no viure per una casa" i durant tot el recorregut s'encartellaren denúncies que recordaven entre d'altres que Lleida era una de les ciutats on més havia pujat el preu de l'habitatge, on més cars eren els pisos de protecció o que el nostre era un municipi on s'havia consentit l'enderroc d'edificis modernistes que haurien de formar part del patrimoni històric i arquitectònic de la ciutat.

La manifestació conclogué amb la lectura del manifest de l'Assemblea pel Dret a un Habitatge Digne on es reivindicà un finançament just per l'accés a la primera vivenda, preus assequibles de l'habitatge, promoció de pisos de protecció oficial i la rehabilitació dels edificis en desús existents.

Més informació a: www.lleida.cup.cat