La Seu Vella, escenari de la protesta de la CUP contra la visita del príncep

La Seu Vella ha estat escenari, el divendres 8 de desembre, d’una protesta de la Candidatura d’Unitat Popular contra la visita del príncep borbó a la ciutat el proper dilluns. En un dels mateixos escenaris que visitarà el borbó, la CUP ha denunciat la seva presència fent especial èmfasi en el record que un dels seus avantpassats, Felip V, va sotmetre la ciutat a sang i foc durant el setge i la posterior conquesta de 1707.

La CUP, que ha desplegat una pancarta des de la Plaça dels Apòstols, sota el campanar d’una Seu Vella que havia de ser enderrocada precisament per ordre de Felip V, amb el lema “A Lleida, ni súbdits, ni reis, ni bufons. Fora el borbó!”, ha fet també un acte de reivindicació republicana considerant la monarquia una institució anacrònica i impròpia d’una societat que pretén ser igualitària.

Al mateix temps, la CUP ha denunciat l’actitud servil de les institucions lleidatanes, especialment d’un Ajuntament que es diu catalanista i d’esquerres, i que a la mínima que pot s’afanya a mostrar el seu vassallatge a la família reial. La CUP ha assimilat aquesta actitud a la dels bufons del rei i ha convidat als lleidatans i a les lleidatanes a manifestar, dilluns 11 de desembre, el seu rebuig a la monarquia tot recordant que Lleida és una ciutat que no vol ni súbdits, ni reis, ni bufons.