La Guàrdia Civil situa el militant de l'EI com coordinador dels CDR.

La Guàrdia Civil va situar el militant de l’Esquerra Independentista a qui va punxar el telèfon com el “coordinador” dels CDR de Lleida.

El va sotmetre a desenes de seguiments i va documentar la seva participació a mobilitzacions, assemblees i reunions.

Tal com publica La Directa, la Guàrdia Civil situa el militant de l’Esquerra Independentista de Lleida, a qui va intervenir el telèfon, com el “coordinador” de diferents CDR i “un dels principals dinamitzadors” d’aquests. El cos policial va posar  especial atenció a Lleida, considerant que “probablement ha estat on els CDR han realitzat els atacs més violents” i va posar el focus del seguiment fotogràfic en aquest militant, especialment des del març fins a la tardor de 2018.

En diferents actuacions en el marc de l’operació “Mambo”, avalada pel jutjat d’instrucció número 6 de l’Audiència Nacional, documenten la seva assistència a concentracions, com la que es va produir el 15 de març davant la Subdelegació del Govern de Lleida, en repulsa als registres efectuats a Òmnium i la Generalitat de Catalunya; a actes, com el de l’endemà per la llibertat d’expressió, on remarquen que l’activista participa en la crema de fotografies del rei; o a assemblees, com la del CDR Cappont celebrada el 24 de maig a la plaça Sant Joan de Mata. “Va romandre en el tall al trànsit del quilòmetre 446 de Soses fins l’hora de menjar aproximadament”, diuen d’ell aportant fotografies seves. Els  seguiments, en menor mesura, també recauen sobre un altre activista lleidatà.

Dimarts, l'organització Alerta Solidària i la Plataforma Antirepressiva de Ponent van fer públic que dos de les trenta-vuit persones víctimes de l’operació d'espionatge policial són membres de l'Esquerra Independentista i dels CDR de la  Lleida denunciant que el MInisteri de l’Interior, sota l'excepcionalitat de la lluita antiterrorista, van intervenir-los-hi les comunicacions.

Des de la CUP de Lleida, organització en la que participa la persona investigada, expressem el nostre suport cap a tota la militància perseguida i criminalitzada pel seu activisme social i la seva ideologia independentista, alhora que denuncien un cop més la guerra bruta de l'Estat espanyol contra l'independentisme ara i sempre. Contra la seva repressió la nostra solidaritat.

Lleida, Països Catalans, 13 d’octubre de 2022

CUP - Esquerra Independentista de Lleida