La CUP presenta recurs contra el decret de la Paeria que permet que el Roser esdevingui parador

La Candidatura d’Unitat Popular va interposar, el dilluns 26 de febrer, un recurs contenciós administratiu contra la resolució de la Junta de Govern Local del 29 de desembre de 2006 per la qual es desestimava el recurs de reposició que prèviament havia presentat la CUP i confirmava, per tant, la renúncia al dret d’usdefruit i la desafectació d’ús cultural de l’edifici històric del Roser, que s’aprovà al ple del 27 de maig de 2006.

Malgrat que la CUP continua mantenint de forma prioritària l’oposició política al projecte de parador al Roser, basada en el respecte als indrets de memòria històrica i als símbols de la nostra ciutat, no escatimarà esforços ni mitjans per aturar el projecte de convertir el Roser en Parador Nacional de Turismo.

La CUP posa de manifest amb la seva actuació que s’ha convertit en l’única formació política que defensa la salvació del Roser i l’aturada de la seva conversió en un hotel de luxe. Mentrestant, d’altres partits que es reclamen “catalanistes i d’esquerres” han girat l’esquena a la cultura, al patrimoni històric i a la memòria de la ciutat per afavorir el benefici d’una explotació hotelera que no destinarà cap dels seus guanys a la ciutat de Lleida, més enllà de rehabilitar un edifici a canvi d’apropiar-se’l vetant-ne l’ús a una ciutadania que podrà gaudir d’un indret privilegiat de la memòria de la ciutat.

Vegeu la notícia a La Mañana del 28 de febrer de 2007.