La CUP participa a la marxa del 8 de març

El passat 8 de març diverses entitats lleidatanes, entre les quals la CUP, convocaren una manifestació amb el lema “Aixafem el patriarcat, cap agressió sense resposta” que va recórrer els carrers de l’eix comercial de la ciutat de Lleida. La marxa va aplegar més d’un centenar de persones.

Durant la manifestació es va mostrar el rebuig a la discriminació que segueixen patint les dones en ple segle XXI en tots els àmbits de la seva vida: laboral, política, social, cultural i familiar. I es reivindicà el 8 de març com un dia de lluita i no com una jornada lúdico-festiva.

Aquest any el tema central era la denúncia a les violències que pateixen les dones, un tipus de violència de la qual moltes en són víctimes i a les quals es victimitza doblement amb les polítiques de l’actual sistema. Un tipus de violència que per combatre-la cal anar a l’arrel i transformar la societat capitalista i patriarcal.

Les persones participants es van manifestar pel carrer major de la ciutat, fins a la plaça Paeria sota lemes com “canya, canya, canya, canya al patriarcat”, “sense les dones no hi ha revolució”, “dones lliures per una terra lliure” o “aquesta empresa fomenta l’anorèxia”.