La CUP manifesta el seu rebuig a la visita del príncep borbó a Lleida

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Lleida, davant la propera visita a la ciutat del Princep Felip de Borbó per inaugurar el Parc Científic i Tecnològic de Gardeny, vol fer arribar a l’opinió pública les següents consideracions:

La Candidatura d’Unitat Popular mostra el seu més ferm rebuig a la visita del membre de la monarquia borbònica, una dinastia d’infaust record per a la història de la ciutat i més si tenim en compte de que ens trobem en vigílies del 300 aniversari de la caiguda de Lleida en mans de les tropes borbòniques castellanes i franceses.

La CUP considera la presència del borbó a la ciutat de totalment innecessària, així com la permanència d’aquesta institució, com una rèmora del passat que cal superar. Entenem doncs, que com a catalans i catalanes d’esquerres, ni necessitem ni molt menys encara la reconeixem aquesta monarquia postfranquista. La Candidatura d’Unitat Popular considera que l’Ajuntament de la ciutat torna a equivocar-se novament, en convidar el borbó i la institució que representa, per tal inaugurar el Parc Tecnològic axí com qualsevol altre equipament. Entenem que es tracta d’una nova contradicció, que un Ajuntament que es fa dir catalanista i d’esquerres, requereixi de la presència de monarques estrangers per donar solemnitat a cap tipus d’acte oficial. Aquesta postura, és totalment antagònica amb els principis tradicionals de l’esquerra que els partits del govern municipal, diuen representar.

La Candidatura d’Unitat Popular doncs, anima a la ciutadania a expressar el seu rebuig a la figura del príncep i de la monarquia espanyola, negadora dels nostres drets nacionals i socials de justícia, igualtat i llibertat, tot i participant en els actes que el conjunt de l’esquerra independentista de la ciutat organitzarà a tal efecte, i que properament es faran públics, i que tindran un caràcter contestatari i obert a la participació ciutadana.

Lleida, independentista i republicana !

Lleida, 29 de novembre de 2006

Candidatura d’Unitat Popular