La CUP fa una crida a mantenir l'ofrena al Roser aquest 11 de setembre

La CUP demana al tripartit de govern de la Paeria que torni a celebrar l’acte institucional de la diada de l’Onze de Setembre al convent del Roser, tal com s’havia duet a terme fins al 2011 quan el llavors alcalde Àngel Ros va decidir traslladar-lo a la Seu Vella, coincidint amb l’inici de les obres del parador.

La formació recorda que tot i que l’acte institucional es va traslladar a la Seu Vella, els partits independentistes van continuar fent l’ofrena al Roser. És per això que la formació recorda a Pueyo, que el seu partit, Esquerra Republicana, des de que es celebra a la Paeria no assisteix a l’acte institucional.

Els anticapitalistes recorden que l’abandonament del Roser com a lloc d’ofrena suposa l’inici de la pèrdua d’aquest espai de memòria col·lectiva, lloc de record d’aquelles i aquells que lluitaren per les llibertats del nostre poble i  és un pas més cap a la pèrdua d’espais públics en benefici dels privats que pertanyen a “Paradores Nacionales”.

Es per això que la CUP fa una crida a les entitats per tal de mantenir l’ofrena al Roser i demana a la Paeria que retorni l’acte institucional al seu lloc d’origen.