La CUP denuncia l'aprovació definitiva de l'ordenança de 'civisme'

La Candidatura d’Unitat Popular de Lleida (CUP), davant de la desestimació per part de l’equip de govern de l’Ajuntament de Lleida de les al·legacions que la nostra agrupació va presentar al redactat provisional de la nova ordenança de civisme per part de la Corporació, aprovant l’esbós actual com a pas previ per a la seva aprovació en el proper ple municipal, vol fer publiques les següents consideracions:

-La Candidatura d’Unitat Popular considera que, novament, l’Ajuntament de Lleida actua d’esquena als interessos de la ciutat i avança un pas més en la retallada de drets socials i polítics per al conjunt de la ciutadania, negant diversos drets civils bàsics que la CUP havia sol·licitat incloure al text com el dret dels immigrants a la participació, el dret de gais i lesbianes al tracte igualitari, el dret dels sense sostre a no ser criminalitzats, drets de les dones a la igualtat..

-Entenem que la nova ordenança és altament regressiva en determinats aspectes com el relatiu als drets de participació, informació i lliure expressió ciutadana (suposant greus limitacions a la difusió d'activitats), imposant un règim de sancions sense preveure abans la instal·lació de cartelleres ni altres espais d’ús ciutadà no comercial. I al mateix temps considerem que suposa una restricció de l’ús dels espais públics .

-Així mateix, considerem que ni tan sols han corregit els defectes de tècnica legislativa al·legats (vulneració del principi de legalitat i tipicitat en fer extensives les sancions a conductes no previstes, ús de conceptes jurídics ambigus que donen lloc a múltiples interpretacions de la norma, ampliació de facultats policials no previstes per la normativa sectorial...).

Per tant, reiterem la nostra denuncia per la manca de sensibilitat social del tripartit municipal, denunciem la seva actitud de confondre civisme amb autoritarisme , que provocaran una alarmant manca de garanties per als ciutadans que siguin subjecte del règim sancionador.

Candidatura d’Unitat Popular

Lleida, 22 de febrer de 2006