La CUP demana la destitució fulminant de la Síndica de Greuges de Lleida

Després de la publicació avui de les declaracions de la síndica de greuges de la Paeria Dora Padial, on criminalitza la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca tot dient que "La PAH defensa delinqüents, no persones vulnerables" la CUP n’ha demanat la seva dimissió fulminant.

La formació denuncia que la figura que hauria de tenir cura dels drets de les lleidatanes i lleidatans, en lloc de defensar el dret a l’habitatge, criminalitza a entitats com la PAH que porta anys lluitant perquè cap família es quedi al carrer, perquè l’habitatge sigui un dret efectiu davant dels fons voltors i els bancs que l’utilitzen, mitjançant l’especulació, per obtenir-ne un benefici.

Els anticapitalistes demanen que es substitueixi d’immediat a Dora Padial del seu càrrec per algú que es preocupi d’evitar els desnonaments en lloc de criminalitzar als qui treballa, empoderant les lleidatanes i lleidatans perquè no n’hi hagin. Per això fan una apel·lació directa a les dues forces d’esquerra de la Paeria, ERC i Comuns perquè duguin a terme la seva destitució de manera immediata.

Lleida, 3 de juny de 2021