La CUP contrària a la presència de l'exèrcit espanyol als carrers de la nostra ciutat

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) davant la presència en els carrers de Lleida d'un autocar propagandístic de l’Exèrcit espanyol, duent a terme tasques de reclutament de joves lleidatans, vol fer públiques les següents consideracions: -Considerem “non grata” la presència de l’exèrcit espanyol en els carrers de la nostra ciutat i considerem el mateix cos militar com una força d’agressió i d’ocupació.

-És per això, que exigim a l’Ajuntament de la ciutat que no autoritzi ni permeti més activitats d’aquesta naturalesa, contràries al tarannà pacífic i democràtic de la nostra ciutat i de la seva gent, i que només persegueixen inculcar a la nostra joventut els valors de la guerra i l’agressió, uns valors que un ajuntament que es fa dir “catalanista i d’esquerres”, no hauria de permetre ni autoritzar difondre i exaltar.

-La Candidatura d’Unitat Popular aprofita aquest esdeveniment que per fer públic que el seu programa electoral recollirà el compromís de declarar la ciutat de Lleida com a ciutat antimilitarista, per tal d’evitar precisament, el desenvolupament d’aquest tipus d’iniciatives i qualsevol altra d’exaltació del militarisme i dels seus valors en els carrers de la nostra ciutat.

-Així mateix, la Candidatura d’Unitat Popular es compromet també a impulsar  el final el final dels privilegis, que el nostre Ajuntament atorga a aquesta institució militar, i acabar d’una vegada per totes amb la cessió d’espais i terrenys municipals a l’exèrcit espanyol, exigint la devolució d’aquells que ocupen i que són de titularitat municipal, exigint la seva retirada total de la nostra ciutat i vetant la instal·lació de qualsevol d’instal·lació militar en el terme municipal de Lleida.

Lleida, 11 de març de 2007

Candidatura d’Unitat Popular