Notícies de Lleida

La CUP de Lleida hem procedit a denunciar al regidor de VOX, Josep Roca, per la via administrativa en base a tota una multiplicitat de piulades que atempten contra els drets fonamentals, piulades que encara romanen en el seu perfil a X.

La denúncia, es fa en resposta a la impunitat en què quedava l’actuació del regidor de VOX, arran de l’arxiu per Fiscalia de la denúncia cursada contra ell per diversos grups municipals per la piulada en que parlava d’abatre als Jordis, ja que el regidor havia procedit a esborrar el tuit esmentat.

Avui la CUP de Lleida hem interposat un recurs de reposició contra el Decret d’Alcaldia, del passat 17 de novembre, pel qual s’aprova el Protocol de funcionament per regular el procés d’empadronament al municipi de Lleida de residents que no disposin de domicili o que es trobin en situació d’ocupació irregular.

Després que s’hagi fet pública la voluntat de l’Ajuntament de Lleida de prorrogar dos anys més l’actual concessió del servei d’autobusos urbans a l’empresa Autobusos de Lleida-Moventis, des la Candidatura d’Unitat Popular insistim en la municipalització de l’empresa com a forma més viable de garantir el servei i la seva qualitat així com les condicions laborals i el seu control democràtic.

Des de la CUP de Lleida, després que ahir s'anunciés que l'equip de govern de la Paeria proposarà una baixada lineal d'un 1% l'Impost sobre Béns Immobles (IBI), volem manifestar la nostra oposició a aquesta mesura ja que entenem que la ciutat ha d'apostar per una fiscalitat més justa.

Després que s’hagi fet pública la sol·licitud de ILNET de prorrogar dos anys més el contracte de la neteja de la via pública de ciutat, que suposaria que la privatització d’aquest servei finís el març del 2026, la Candidatura d’Unitat Popular demanem la municipalització de l’empresa.

Ara més que mai, la defensa de la llengua i la cultura catalanes hauria de ser un dels principals objectius de la nostra societat.

Pàgines