La CUP presenta una moció en suport a la iniciativa legislativa popular per una llei del sistema educatiu de Catalunya

La Candidatura d’Unitat Popular de Lleida ha presentat avui al registre de la Paeria una proposta de moció per tal que el Parlament de Catalunya aprovi una Llei del Sistema Educatiu de Catalunya, sota els principis de democràcia, laïcitat, gratuïtat, coeducació, inclusió, no-discriminació i de qualitat .

Defensem que l’educació pública ha de treballar per a recollir l’ideal pedagògic d’escola catalana i per a totes les persones, exercint el dret de democràcia real en la presa de decisions. Ens oposem a un model d’educació encarat a la privatització de la gestió dels centres públics amb la incorporació de convenis amb empreses externes sobretot quan parlem d’àmbits com l’emprenedoria i d’innovació.
Des de la CUP demanem que la Paeria insti al Govern de la Generalitat de Catalunya que no apliqui la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE), que plantegi al Parlament –com diu aquesta ILP- a debatre un nova Llei del Sistema Educatiu de Catalunya que derogui l’actual Llei d’Educació (LEC), que doni suport institucional a aquesta Iniciativa Legislativa Popular i facilitar els recursos necessaris per dur-la a terme a la ciutat de Lleida i que faci arribar aquest acord a l’Assemblea Groga, promotora d’aquesta Iniciativa Legislativa Popular.