La CUP felicita el conjunt de militants i simpatitzants per l'Assemblea Nacional Extraordinària

La Candidatura d’Unitat Popular vol felicitar el conjunt de la militància i simpatitzants de la CUP-Crida Constituent per l’exercici de democràcia directa i participativa en què va consistir l’Assemblea Nacional Extraordinària celebrada el passat diumenge 27 de desembre.

La jornada celebrada a Sabadell ha estat «l'assemblea més gran celebrada en tota la història de la CUP i el seu desenvolupament va ser impecable a nivell d'organització, garanties i participació del conjunt de la militància i simpatitzants» ha volgut destacar el Secretariat Nacional de la CUP després de la reunió celebrada aquest dilluns per analitzar i avaluar la jornada.

Unes 300 persones van formar part de l'organització de l'assemblea, entre voluntaris, alliberats, membres del Secretariat Nacional i diputats i ex-diputats. Aquest equip de persones va garantir el muntatge i desmuntatge de l'assemblea, les inscripcions, el dinar, el control d'accessos, la seguretat, el dret a vot i l'escrutini, així com, en general, l'excel·lent funcionament de la jornada.

La CUP ha fet públiques avui les instruccions i reglament que van regir la tasca desenvolupada per les més de 200 persones voluntàries, escollides per sorteig d'entre les inscripcions a la jornada, i que van garantir el dret a vot a l'assemblea. També s'ha fet públic l'escrutini, avalat pels reposables de les meses, per tots els membres dels Secretariat Nacional, l'actual grup parlamentari i els tres ex-diputats.

Per altra banda, durant el debat del matí també es va habilitar una urna per tal de avaluar l'informe i la gestió de la comissió negociadora. El Grup Parlamentari va sortir reforçat de les seves gestions amb un aval de 771 vots (el 81,73% dels vots), davant de 101 vots en contra (el 10,71%) i 71 vots en blanc (el 7,53%).

Intens treball del Secretariat Nacional i el Grup Parlamentari

Per altra banda, el Secretariat Nacional i el Grup Parlamentari es troba treballant per proporcionar a les assemblees locals i territorials les indicacions i procediments que permetin donar resposta als resultats de l'assemblea nacional. També està explorant tots els escenaris que permetin trobar una sortida política nova a l'actual situació en la que es troba el país.

En una circular enviada al conjunt de l’organització s’ha informat que s'està treballant per traslladar abans de dimecres al matí de tota la informació necessària per a la preparació de la reunió del Consell Polític + el Grup d’Acció Parlamentaria que està prevista pel proper cap de setmana.

El Secretariat de l’organització ha agraït “la paciència i la comprensió” del conjunt de la militància i els ha instat a estar amatents i preparats per reunir-se en assemblees locals i territorials “amb poc marge de temps” per tal d’afrontar nous escenaris.

Candidatura d'Unitat Popular
29 de desembre de 2015
Barcelona – Països Catalans

"Ha estat l'assemblea més gran celebrada en tota la història de la CUP i el seu desenvolupament va ser impecable a nivell d'organització, garanties i participació del conjunt de la militància i simpatitzants"