La CUP farà aquest dissabte una assemblea oberta per reflexionar sobre els “Cinc Motors” de canvi a la ciutat

La Candidatura d’Unitat Popular de Lleida celebrarà aquest dissabte, dia 22 de març, una assemblea oberta per analitzar les experiències locals de lluita i definir les futures línies d’acció política municipal. La trobada, que tindrà lloc a les deu del matí l’Ateneu Popular, vol ser una àgora dels moviments socials, organitzacions i persones que, a títol individual, treballen de forma no professionalitzada en pro de la transformació social.

Més d’una cinquantena de persones ja han confirmat la seva assistència a aquesta trobada oberta, participativa i d’unitat popular. L’assemblea dels “Cinc Motors” s’estructurarà en 5 grups de discussió que permetran dibuixar un full de ruta col·laboratiu per al futur de la ciutat. La CUP aposta per treballar colze a colze amb la societat civil organtizada i per una política no professional i des de la base. Per això ha dissenyat uns primers interrogants que serviran per animar el debat entre totes les persones que assisteixin a l’assemblea oberta.

Els “Cinc Motors per canviar-ho tot” són els següents:

Motor Justícia Social: La defensa d’una societat més justa passa per avantposar l’interès públic per davant de l’individual. No hi ha possibilitat de desenvolupar una democràcia real si, en les relacions socials i en la vida econòmica de la ciutat, no tothom pot gaudir d’uns drets bàsics i irrenunciables.

Motor Igualtat: La formació aposta per transformar les relacions humanes basades en la subordinació, l’opressió o la dominació. Per això, per això la CUP defineix un model de convivència basant en la diversitat de les identitats i la igualtat de dels drets.

Motor Participació: El desenvolupament actual de la democràcia (1 vot cada quatre anys) ha allunyat les persones dels afers públics i ha definit la classe política com la reproductora dels interessos del capital a Lleida i al món. La CUP aposta per una nova forma de fer política des de la base i la quotidianitat.

Motor Territori: L’urbanisme com a eina al servei de la ciutadania i del dret a la ciutat pot ser un instrument per fer accessible l’ús públic del espai urbà, per fer habitable la ciutat, per moure’s amb connectivitat entre barris i per mantenir un diàleg obert entre Horta i ciutat.

Motor Llibertat: En el procés sobiranista, la societat civil va tres passes per davant de les institucions i, a Lleida concretament, ha emergit un nou impuls independentista arran de l’onada de consultes populars i posteriors esdeveniments. Cal veure com afavorir la indepedència dels pobles també des dels ajuntaments.

Després del debat, es farà una trobada plenària que permetrà definir un full de ruta del nou model de ciutat, creat des de la base i des de la pluralitat de les lluites populars.

En aquest enllaç hi trobareu el document base dels 'Cinc Motors':

Servei de premsa CUP Lleida