La CUP exigeix una consulta popular per les Basses i planta la comissió

Membres de la Candidatura d’Unitat Popular de Lleida i d’altres organitzacions ciutadanes han plantat la comissió de treball de les Basses d’Alpicat, després que la Paeria s’hagi negat a dur a terme una consulta sobre el futur del parc.

Davant de la proposta de convertir la zona en un parc temàtic, els col·lectius assistents a la comissió plantegen la celebració d’una consulta que permeti decidir l’orientació del parc. En aquest sentit, Marta Camps ha negat la possibilitat de fer cap consulta i Joan-Ramon Zaballos no ha volgut respondre a l’emplaçament.

Un cop constada la manca de respecte total als mecanismes de participació ciutadana i la negativa de la presidenta a donar respostes a les diverses preguntes formulades o l’ambigüitat del les mateixes, els representants de la CUP i altres ciutadans han plantat la comissió i han marxat abans de la seva finalització.

El portaveu de la CUP, Ferran Dalmau, ha explicat que “la Paeria ha fet de la comissió un mecanisme d’informació i no de participació, negant a les lleidatanes i als lleidatans la possibilitat d’expressar la seva opinió sobre la privatització d’aquest espai”.

Dalmau considera que l’Ajuntament de Lleida ha plantejat la reunió d’avui com un mer tràmit informatiu, sense voluntat d’escoltar les entitats que hi han anat. El militant de la CUP també denuncia que la Paeria ha ignorat repetidament les conclusions dels dos processos participatius que ja hi ha hagut per valorar aquesta qüestió i ha demanat a l’equip de govern que no signi cap acord ni prengui cap decisió definitiva al respecte, atesa la proximitat d’uns comicis municipals que poden suposar un canvi en les majories al ple, que pugui suposar hipotecar l’acció sobre les Basses al proper govern municipal.

En aquest sentit, la CUP denuncia que la reunió ha fet evident que l’equip de govern i l’oposició continuen entestats amb la idea de privatitzar aquest espai i es neguen a escoltar la voluntat ciutadana. Tant la formació independentista com la resta d’entitats que han participat en la comissió de treball defensen que cal que el parc mantingui els seus usos 100% públics i, per tant, exigeixen la celebració d’una consulta ciutadana que permeti decidir el futur del parc.