La CUP exigeix que la Paeria faci públics els contractes dels serveis privatitzats

La Candidatura d’Unitat Popular de Lleida exigeix que la Paeria faci públics els contractes dels serveis privatitzats i els conseqüents informes econòmics. La formació reitera aquesta demanda després de conèixer, a la tertúlia radiofònica de l’emissora UA1 Ràdio, que el Partit Popular té a disposició aquests documents, així com també el Grup Municipal del PSC.

En aquest sentit, el portaveu de la CUP Ferran Dalmau, ha insistit en sol·licitar a l'Ajuntament de Lleida que faci un exercici de transparència i acabi amb l'opacitat sobre la matèria. La formación exigeix que la Paeria faci públics els contractes signats i els informes econòmics pertinents que ho justifiquin, amb les empreses concessionàries de les diverses externalitzacions de serveis, en aquest cas Benito Arnó, per tal que el conjunt de ciutadania pugui conèixer el contingut dels mateixos i les condicions pactades. Dalmau insisteix, però, que 'el problema no rau en els marges de tolerància de la concessionària de radars o no, sinó que cal situar el debat en el fons de la qüsetió. Aquest no és un altre que el model general de prestació de serveis públics per part de l'ajuntament on els criteris estrictament economicistes i mercantils passen per sobre de l'interès públic o s’imposa, sense debat previ, la privatització de serveis públics alguns d’ells, com l’abastament d’aigües, reconeguts com a drets universals.

Urgeix que l'ajuntament atengui aquesta demanda, que tant la formació independentista com el conjunt de les entitats que van promoure l'Audiència Pública, venen fent els darrers anys, i posi llums i taquígrafs als acords que té amb les concessionàries.