La CUP denuncia la manca de compromís de Ros amb els drets del col·lectiu GLTB per negar-se a penjar la bandera irisada al balcó consistorial​

La Candidatura d’Unitat Popular s’ha sumat aquest dissabte als actes celebrats en commemoració del Dia Internacional de l’Alliberament del col·lectiu lèsbic, gai, transexual i bisexual. La formació havia reclamat a l’Ajuntament de Lleida, mitjançant una moció presentada el 17 de juny, que es pengés la bandera de l'arc de St Martí al balcó del consistori per donar exemple del suport al col·lectiu GLTB i del compromís municipal amb la igualtat i la visibilitat de les persones GLTB; així com que s'emprenguin accions efectives per a la igualtat del col·lectiu i contra qualsevol forma d’homofòbia i transfòbia. També li demanava instar el Parlament de Catalunya a aprovar definitivament la Llei contra l’homofòbia, que encara té en tràmit (presentada per PSC, ICV, ERC i la CUP el juliol del 2013 a la cambra, que ja va tombar l'esmena a la totalitat del PP defensada per Dolors López).

L'equip de govern, mitjançant Rosa Ball regidora de polítiques d'Igualtat, ha respòs amb una negativa a penjar la bandera al Palau de la Paeria i el Ple no s'hi ha pogut pronunciar, atès que l'alcalde no va voler donar entrada a la moció de la CUP i ni tan sols del tema en l'ordre del dia d'ahir 27 de juny.

La CUP denuncia la manca de sensibilitat i la poca valentia del consistori, que reprodueix amb aquest gest la contínua invisibilització.