La CUP demana més protagonisme per la ciutadania en l’Audiència Pública

La Candidatura d’Unitat Popular de Lleida demana a la Paeria que la propera Audiència Pública doni més protagonisme a la ciutadania. La formació li ha sol·licitat aquest divendres al matí en una primera reunió que ha tingut lloc entre la CUP, la primera tinent d’alcalde, Marta Camps, i la regidora de Participació, Dolors Arderiu. La trobada, demanada per la CUP a principis d’aquesta setmana, ha servit per tancar el funcionament de la tercera Audiència Pública, que tindrà lloc el proper 14 de gener i que versarà sobre la privatització dels serveis municipals.

La CUP creu que la tercera Audiència Pública hauria d’intentar no caure en els errors comesos en les dues primeres. La formació considera que s’hauria de reduir el temps d’intervenció dels grups municipals i demana no atorgar-los privilegis protocolaris, com seure en la primera filera i fer servir el faristol, mentre es nega el seu ús a les entitats participants.

La portaveu de la CUP, Mariona Lladonosa, ha recordat que l’Audiència Pública és una petició ciutadana recollida en més d’un miler de signatures. En aquest sentit, Lladonosa creu que “cal que la Paeria entengui que els mecanismes de participació serveixen per donar protagonisme a la ciutadania. Per a fer política”, ha dit, “els grups municipals ja disposen del Ple i comissions del consistori.”

La CUP també ha demanat que es faci pública la informació econòmica referent als serveis públics en concessió. La formació considera és fonamental per a què la ciutadania pugui valorar la marxa del servei i per fer més transparent la política municipal de la ciutat. El proper dia 24 de desembre, la Paeria penjarà al web la informació sol·licitada per la CUP.

A Lleida, el 20 de desembre de 2013.