La CUP demana a la Paeria que remunicipalitzi l’aigua i que en fixi un mínim vital

La Candidatura d’Unitat Popular de Lleida reitera la necessitat que la Paeria remunicipalitzi el servei d’abastament d’aigua i que en fixi un mínim vital. La formació ha fet aquestes declaracions després que el paer en cap, Àngel Ros, hagi anunciat aquest dimarts la posada en marxa del Fons Social Municipal de Solidaritat per a subvencionar la factura de l’aigua a les famílies que es trobin en una greu situació econòmica.

La CUP valora positivament aquest anunci i considera que és fruit del debat ciutadà que hi ha entorn a la propietat del servei d’abastament d’aigua. La formació creu que les paraules de l’alcalde són una resposta a la feina feta des de l’Assemblea en Defensa dels Serveis Públics de Lleida i als més de 2.000 lleidatans i lleidatanes que van apostar per la seva municipalització en la  consulta del 25 de maig en el marc del Multireferèndum.

Malgrat tot, la CUP creu que aquest gest és insuficient i que no ataca l’arrel del problema, que no és un altre la voluntat recaptatòria de l’empresa concessionària. És per això que la formació demana que l’ajuntament garanteixi un mínim vital d’aigua. Aquesta mesura hauria de garantir 2.050 litres mensuals d’aigua a cada membre d’una unitat familiar, quan el conjunt dels seus residents tingui uns ingressos mensuals iguals o inferiors al resultat de multiplicar l’indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC) pel nombre de residents. La formació ha fet aquesta demanda en diverses ocasions des de finals del l’any passat.

La CUP considera que aquesta mesura hauria de ser un pas previ a la remunicipalització de l’aigua.