La CUP demana explicacions a l’alcalde de Lleida sobre les dietes cobrades com a conseller de La Caixa

Els comptes anuals de La Caixa de Pensions (en el següent enllaç), avui Caixa Banc, revelen que l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, va cobrar una retribució en conceptes de dietes i primes d’assegurança, per un valor global de 207.000 euros entre els anys 2005 i 2012. En concret, el web de l’entitat bancària detalla el paer en cap va rebre 173.000 euros per assistir a reunions de la Comissió de Control de l’entitat i 34.000 euros més en concepte de primes d’assegurança.

La Candidatura d’Unitat Popular considera que no és ètic que, durant els anys més durs de la crisi, l’alcalde hagi ingressat unes sumes tan altes de diners, mentre moltes famílies patien problemes econòmics i s’aplicaven retallades als serveis públics municipals. La formació denuncia que el paer en cap ja té una de les retribucions més altes de Catalunya com a alcalde i considera injustificable que, a més, hagi ingressat un global de 207.000 euros en concepte de dietes i primes, com a conseller d’una entitat bancària.

Per això, la formació li adreça tres preguntes:

1.Quina ha estat la seva tasca com a conseller i membre de la Comissió de Control de Caixa Banc?

2.Com justifica la percepció d’uns ingressos tant alts per assistir a aquestes reunions?

3. Quines mesures ha plantejat, en la seva qualitat de conseller de Caixa Banc, per aturar el desnonament de famílies lleidatanes amb hipoteques contractades a aquesta entitat bancària?

La militant de la CUP de Lleida, Esther Sancho, assegura que “l’acumulació de càrrecs, el cobrament de dietes a entitats bancàries i la manca de transparència formen part d’una dinàmica pròpia de la vella política, que xoca frontalment amb les necessitats i les demandes de la societat lleidatana”. Per tot això, la CUP exigeix a Ros una explicació a tota la ciutadania.

Àngel Ros va ser membre de la Comissió de Control del Consell d’Administració entre el 2005 i el 2012. Aquest òrgan està format, entre d’altres, per representants de les entitats locals i s’encarrega de “controlar” el Consell d’Administració de l’entitat bancària.