La CUP crida a participar a la manifestació del 7 de febrer en defensa de l'Ebre

L'Ebre sense cabal és la mort del Delta.
Lo riu és vida, no als transvasaments.

Davant l'acord del Consell de Ministres del govern espanyol del PP en funcions, celebrat el passat divendres 8 de gener, i pel qual s'aprova el Plan Hidrológico de la Cuenca del Ebro que deixa oberta la porta als transvasaments en forma de la venda de l’aigua de l’Ebre entre regants, la CUP vol fer les següents consideracions:

- El text aprovat pel Consell de Ministres manté l'essència del Plan Hidrológico Nacional que ja volia aprovar en el seu moment el govern del PP de José Maria Aznar i pel qual portem més d'una dècada lluitant.

- El document preveu un cabal insuficient per al manteniment ecològic del delta de l’Ebre, un increment desmesurat de la demanda amb la conversió de 445.000 hectàrees en regadiu per als propers 5 anys i més de mig centenar de nous embassaments. Una situació que fomentarà l'especulació sobre l'aigua i que afectarà mortalment la salut ecològica del delta de l'Ebre, com ja ha denunciat la Plataforma en Defensa de l'Ebre.

- Malgrat l'anunci fet per la ministra de Medio Ambiente y Agricultura, Isabel Garcia Tejerina, sobre els planejaments i el compliment de les directives europees, des de la CUP-Crida Constituent defensem sense embuts els plantejaments que ha expressat la Plataforma en Defensa de l'Ebre, que amb rotunditat afirma que aquest Pla Hidrològic neix mort i representa un FRACÀS ABSOLUT en l’aplicació de les directives de l'aigua, d'hàbitats i d'aus. Una qüestió molt sensible ja que el delta de l'Ebre és un dels llocs estratègics en els moviments migratoris de les aus entre Àfrica i Europa i per tant la seua importància estratègica va mes enllà d’una reivindicació local.

- La CUP expressa tota la seua solidaritat amb la Plataforma en Defensa de l'Ebre i la seua lluita en defensa del riu Ebre i el delta. El territori mobilitzat comptarà amb tot el suport del grup parlamentari de la CUP-Crida Constituent així com de totes les assemblees locals del territori del conjunt dels Països Catalans. Un cop més volem agrair la feina desinteressada i militant de molts col·lectius locals i de la gent del territori. Gràcies a la seua lluita este país manté viva la memòria històrica de les lluites en defensa del territori i això és el principal actiu de sobirania de què disposem.

- D'altra banda la CUP-Crida Constituent rebutja la via dels transvasaments entre conques com a sistema de gestió de l'aigua i aprofita per denunciar els actuals transvasaments que hi ha actualment al territori del Ter i el minitransvasament al Camp de Tarragona, a l’hora que denuncia la construcció del canal Segarra-Garrigues, reivindicació històrica de la pagesia del Pla de Lleida, que amaga el transvasament del Segre cap a Barcelona, la interconnexió del Segre amb la xarxa ATLL i en definitiva la mercantilització del recurs natural dels nostres rius. Recuperar les conques i la seua viabilitat ecològica així com els valors de la Nova Cultura de l'Aigua ens ha de servir per seguir lluitant pel dret a l'aigua i l'ecologia.

- Fem una aposta inequívoca a refermar el nostre compromís amb el "Compromís per l'aigua", que consisteix a denunciar la privatització i mercantilització de l'aigua, tant de boca com la dels nostres rius. L'aigua és un dret humà i un dret ecològic i com a tals han de sortir de la lògica mercantilitzadora; per tant l'aigua és un recurs que necessàriament ha de ser nacionalitzat, municipalitzat i gestionat sota criteris de servei públic i màxima transparència.

Finalment fem una crida al conjunt de la ciutadania dels Països Catalans a rebutjar el nou Plan Hidrológico i a secundar la mobilització que el proper 7 de febrer tindrà lloc a Amposta en defensa del riu Ebre, el delta i els ciutadans i ciutadanes que hi viuen.