La CUP acusa a la Paeria d’ignorar els processos participatius de les Basses

La CUP acusa a la Paeria d’ignorar de manera interessada les conclusions dels processos participatius sobre el pac de les Basses. La formació ha fet aquestes declaracions després que ahir s’anunciés que la comissió d’urbanisme aprovarà una modificació del pla general d’ordenació urbana de Lleida per tal d’ampliar els usos recreatius d’aquest espai.

Sobre el parc de les Basses s’han dut a terme tres processos de participació i debat ciutadà. El primer, engegat el 2007 i obert a tota la ciutadania, va treballar per definir com havia de ser el parc. El segon, que va tenir lloc durant l’Audiència Pública del  24 de setembre del 2012, va recollir el parer de persones a títol individual, partits polítics i entitats de la ciutat de Lleida. Posteriorment, les reflexions van continuar en una comissió de treball, aprovada pel ple el 30 de novembre del 2012.

La CUP denuncia que la Paeria no ha escoltat la ciutadania i ha plantejat el projecte de forma unilateral. Cap dels processos participatius apostava per establir usos recreatius, com sí planteja l’Ajuntament amb la creació d'un gran complex comercial de caràcter privat, que ocuparà gairebé la meitat de la superfície destinada a Parc.

La formació defensa que cal mantenir el part de les Basses com un espai públic i natural. Per això, és necessari que s’aturi la seva privatització encoberta i la seva conversió en un gran centre comercial. La CUP, a més, exigeix que es convoqui la comissió de seguiment per informar dels canvis en el projecte.