Entitats i veïns de Lleida rebutgen una zona comercial a les Basses d'Alpicat

La proposta de l'Ajuntament de Lleida per recuperar el parc de les Basses d'Alpicat, que contempla destinar un 5% de la superfície a zona comercial, és va demostrar ahir com una idea que majoritàriament no agrada a veïns i a les principals entitats de la ciutat que hi van mostrar el seu desacord en l’Audiència Pública d’ahir a la Sala Alfred Perenya.

La proposta del govern municipal del PSC ha estat contestada tant per experts com el mateix professor de la UdL Joan Ganau, encarregat de presentar el tema en l’Audiència, que ha manifestat que el Parc, als anys 90 però es va anar degradant perquè l'ajuntament no va invertir en la seva conservació, fet que va provocar que la gent va deixar-hi d'anar. Per Ganau, actualment hi ha una gran demanda d'espais públics a Lleida a causa de l'augment de la població.

Entitats de gran trajectòria cívica i amb una solera indiscutible com el Centre Excursionista de Lleida, Ipcena o l’Ateneu Popular de Ponent entre d’altres, també s’han oposat a la implantació d’hotels i centres comercials a l’espai i a la privatització encoberta dels usos i la gestió del Parc, en una crítica ampliament compartida per la majoria dels particulars que han intervingut en l’Audiència Pública.

La CUP, que ha estat la impulsora d'aquesta audiència pública ha estat una de les primeres també a parlar per boca de la seva portaveu Esther Sancho. Abans d'entrar en matèria ha criticat que l'audiència pública s'hagi convocat tard i malament, concretament, ha dit, un any i mig després del que tocava i perquè va intervenir el Síndic de Greuges. Pel que fa a la proposta del Parc, Sancho considera que el seu ús ha de ser 100% públic i per tant descarta que hi hagi una zona comercial privada i, entre d’altres, ha lamentat que no s'hagi fet cap estudi ambientalista abans de presentar un projecte ni tampoc cap estudi de mobilitat.

Podeu llegir la intervenció de la CUP en aquest enllaç: